niedziela, 3 grudnia 2017

pole

Ja za kompletny system ogrzewania zapłaciłem około 25tys zł , dodatkowo 3000zł otrzymam zwrot od gminy czyli kosztowało mnie to łącznie 22 tys zł.

Podłogówkę robił hydraulik , materiały ja sam kupowałem (rury Kan , rozdzielacz Capricorn) , inny instalator montował pompę LG Therma V 9KW + bojler 300L i robił całą kotłownię ...

Więc da się tanio zrobić , tyle że trzeba kontrolować ceny i ceny usług ...Osobiście uważam że sam musisz zdecydować , czy wolisz zapłacić więcej na początku i później mieć sporo niższe koszty ogrzewania czy wolisz mniej wydać na początku i później zawsze płacić sporo więcej ...
Znalezione obrazy dla zapytania ogrzewanie elektryczne

Dodatkowym plusem dla mnie jak ma się ogrzewanie podłogowe jest to że kiedyś zawsze można zmienić źródło ogrzewania.Uważam, że natężenie pola elektromagnetycznego o kabli jest dużo niższe, niż od telefonu tylko zalogowanego do BTSa. Więc jak ktoś demonizuje kable, a nosi telefon w kieszeni to mija się z logiką.
Oczywiscie, że wkladanie ciala do mikrofali (czy to kuchennej, czy w postaci anteny BTS) jest szkodliwe. Ale życie z instalacja NN jakby rozbudowana nie była. Czy moze znasz jakieś badania dowodzące szkodliwości takiego pola?
Nie wiadomo co będzie za kilkanaście / kilkadziesiąt lat.
Może wtedy pompy będą kosztowały grosze , może będą miały COP=10 , może zamiast pomp będą inne mega oszczędne systemy ogrzewania.
Będziesz mógł w razie czego wymienić żródło ciepła ...

Mi osobiście zależy na jak najniższych kosztach ogrzewania. Wolę na początku zapłacić więcej ale później płacić mniej ...
Ale też uważam że nie można wpadać w skrajność i kupno jakiś extremalnie drogich pomp nie ma żadnego sensu ekonomicznego bo nigdy się nie zwróci ..

Ja wybrałem pompę 9KW mimo że zapotrzebowanie sądzę że mam 2x niższe aby wykorzystać ile się da II taryfe i też jeszcze zminiejszyć koszty ogrzewania.

Co do kabli.
Mam znajomego z pracy który już kiedyś zamontował kable i grzał prądem. Na szczęście ma tez kominek i jak sam powiedział że grzanie prądem włączał sporadycznie a grzał głównie kominkiem ...
Dom miał nowy , choć oczywiście nie tak extremalnie dobrze ocieplony jak niektórzy którzy grzeją prądem

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz