poniedziałek, 19 marca 2018

studzienka

Większość instalacji zrobiłem z Vawina, ale potem robiłem mnóstwo dokrętek, kupując to, do czego mi było bliżej, zwykle Sigmę z Leroja, ale zdarzały się i tureckie wynalazki z Castoramy. PP to nie PEX, tu mieszanie różnych producentów nie jest jakąś straszną zbrodnią
Po analizie instrukcji, nasza zmywarka ma możliwość pracy i z wodą zimną i z ciepłą. Wiec damy zestaw.Rury PP są szczelne jak każde jak pex czy stal , miedż. Taniej wychodzi z PP niż PEXA. Rury PP powinny być ułożone w styropianie - nie w wylewce. Taka rura musi mieć możliwość rozszerzania się i kurczenia.W mojej  pogotowie kanalizacyjne Warszawa miejscowości aktualnie budowana jest kanalizacja.
Przez moją działkę ma przebiegać instalacja nie tylko do mojego domu ale również do sąsiadów. Nie miałbym z tym większego problemu jednakże na działce mamy ogródek, w przypadku gdy zgodzę się na budowę tak jak jest to zaplanowane to praktycznie zrezygnuję z uprawiania żywności.

Zamieściłem rysunek poglądowy pod adresem
Kolorem czarnym zaznaczyłem rury, kółeczka oznaczone literkami to studzienki, od studzienki b ma być przyłącz (oznaczony na zielono literką P) do mojego domu. Studzienki c i wyższe to instalacja wyłącznie na podpięcie sąsiadów (razem 3 domy). Pomarańczowe prostokąty to miejsca w których mam rośliny: 1 - ogródek, 2 - drzewka owocowe. Gradient pokazuje w jakim kierunku pochylony jest teren (jaśniej = niżej).

Nie chcę blokować budowy instalacji dla sąsiadów, ale absolutnie nie chcę rezygnować z ogródka i drzewek.
W szczelność betonu studzienek czy też wieloletnią trwałość uszczelek nie wierzę, w dodatku studzienka zawsze może wybić.

Mam dwa pytania:
1. Czy i jaka jest możliwość wykonania izolacji w gruncie, która odciełaby zupełnie możliwość przesączania się zanieczyszczeń z studzienek ? Na przykład jak na rysunku cienka niebieska linia - takie odgrodzenie. Jak to zrobić?

2. Czy i jakie konsekwencje mogę ponieść wstrzymując budowę kanalizacji do sąsiadów? W fazie projektowej kilka lat temu zgodę wyraził teściu, ale z tego co mówi to nikt nie mówił o prowadzeniu instalacji dla sąsiadów naszą działką. Wodociągi twierdzą, że wszystko było zgodnie z procedurą i zakładam, że faktycznie tak było.
Przepraszamy za dołączenie
Będziemy robić instalacje sami i woda pójdzie w podłodze zgrzanymi rurkami PP, mam nadzieje że będzie to szczelne. Nie mamy zaciskarki  http://naprawa-kanalizacji.pl bo podobno pex'em lepiej
Próbę szczelności oczywiście zrobimy.
Nasza instalacja w/g projektu zawiera rurę 16, 20 i 25 takie też dzisiaj kupiliśmy.
Jutro zaczynamy zabawę od kanalizacji bo z nią nie ma problemu.
 znaczy pytasz o to, czy zimna zmywarce wystarczy? Tak, wystarczy. Są co prawda zmywarki, które można podłączyć zamiast do zimnej do ciepłej ale nie ma to w sumie większego sensu, oszczędności przyniesie mizerne, a może sprawiać inne problemy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz