poniedziałek, 19 marca 2018

rurka

Dodatkowa rurka to mały wydatek i więcej pracy ale komfort bez porównania. Fajny pomysł z załączeniem światłem.

Recyrkulacja będzie tylko na poddasze. Od zasobnika do umywalki 2mb, natrysk 3mb, dalej do kuchni ok 4m na poddaszu recyrkulacja - będzie ok.

Sprawdziłem dziś średnicę rury przyłącza w budynku, jest z rury Fi-32 zgrzewanej, licznik jest założony w studzience przy ulicy.

Nie wiem czy kolejność ma większe znaczenie:

1. Przyłącze Fi32 - zawór Fi32- redukcja Fi32/Fi25 - filtry na 3/4 i dalej do punktów
2. Przyłącze Fi32 - redukcja Fi32/Fi25 - zawór Fi25 - filtry 3/4 i dalej do punktów
3. Przyłącze Fi32 - zawór Fi32 - filtry na 1" - redukcja Fi32/Fi25 Moim zdaniem nie ma to żadnego znaczenia, i tak o przepływie zadecyduje reszta instalacji. Nie wspominając już o filtrze, który pewnie będzie dławił najsilniej.

Druga rzecz - nie wiem, jakie masz ciśnienie w swoim wodociągu, ale może warto na początku instalacji wstawić reduktor? U mnie miałem powyżej 4 barów, dodałem reduktor, który obcina to na 3-3,5 bara i dość odczuwalnie "łagodzi" to wypływ wody z kranów. Sprzed reduktora wzięte jest tylko odejście do kranón zewnętrznych - na "ogród" ciśnienie się przydaje. Co do filtrów, uzyskałem od sprzedawcy informację:

Filtry należy stosować o średnicy rury przyłącza czyli przyłącze 1" - filtr 1" , przyłącze 3/4" - filtr 3/4" itd.

Co do ciśnienia w instalacji, kupię manometr, sprawdzę ciśnienie - nie jest drogi a przyda się do póżniejszej kontroli szczelnośći.

Panie czy używał Pan w instalacji wodnej kształtek i rur zgrzewanych różnych producentów ?. Mam dużo złączek (pozostałość po innej budowie) i chciałbym je wykorzystać lecz nie wiem czy łączyć róznych producentów.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz